Polityka zwrotów
Na tej stronie znajdziesz niezbędne informacje o zwrotach. Dowiesz się, jak zrezygnować z zakupu, jak zapakować i odesłać zakupiony przedmiot do sprzedającego oraz kiedy i w jaki sposób sprzedający zwróci Ci wpłatę.
- Kto ma prawo do zwrotu produktu?
Masz prawo do zwrotu, kiedy kupujesz jako konsument, czyli:- jesteś kupującym, który nie prowadzi działalności gospodarczej,
- prowadzisz działalność gospodarczą, lecz zakup nie ma bezpośredniego związku z prowadzoną przez Ciebie działalnością gospodarczą czy zawodową.
- Przykład: Osoba fizyczna prowadzi działalność gospodarczą polegającą na produkcji i sprzedaży rękawiczek jednorazowych. Kupuje drukarkę laserową w ramach prowadzonej działalności. Zawarta umowa nie pozostaje w bezpośrednim związku z prowadzoną działalnością gospodarczą tej osoby. Występuje ona zatem jako konsument.
- Kiedy nie mogę skorzystać z prawa do zwrotu?
W niektórych wypadkach sprzedający może ograniczyć prawo zwrotu produktu (zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta – art. 38). Ograniczenie zwrotu dotyczy następujących typów produktów:- nagrań dźwiękowych, wizualnych lub programów komputerowych, które zostały dostarczone zapieczętowane i zostały otwarte przez kupującego (np. zdjęcie folii ochronnej z fabrycznie nowej gry lub filmu),
- przedmiotów, które zostały dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu, a których po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub względy higieniczne (np. bielizna, maseczka ochronna lub szczoteczka do zębów),
- rzeczy nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji przekazanej przez kupującego lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (np. kubek z dostosowanym do indywidualnych potrzeb nadrukiem),
- produktów, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub mają krótki termin przydatności do użycia (np. mleko lub świeże owoce),
- dostarczonych Towarów, które ze względu na swój charakter zostały nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- dzienników, periodyków lub czasopism (z wyjątkiem umów z prenumeratą),
- napojów alkoholowych, których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni, i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi sprzedający nie ma kontroli,
- produktów lub usług, których cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia umowy (np. monety kolekcjonerskie, złoto lub srebro),
- produktów leczniczych w rozumieniu prawa farmaceutycznego (np. leki bez recepty),
- treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za zgodą kupującego przed upływem terminu na odstąpienie od umowy i po poinformowaniu przez sprzedającego o utracie prawa odstąpienia od umowy (np. pobranie kodu aktywacyjnego do gry),
- świadczenia usług, jeżeli sprzedający wykonał usługę w całości za wyraźną zgodą kupującego, który uprzednio został poinformowany, że po jego spełnieniu utraci prawo odstąpienia od umowy.
- Jak zrezygnować z zakupu?
Jeśli dokonasz zakupu na TBA.pl, ale z jakiejś przyczyny zechcesz zrezygnować z zakupu, możesz skorzystać z dwóch opcji.- Anulowanie zamówienia
Jeśli bezpośrednio po zakupu z jakichś przyczyn, rozumiesz, że zakupiony produkt nie jest ci potrzebny, możesz telefonicznie lub mailowo powiadomić o tym firmę, zamówienie nie zostanie złożone, a koszty zostaną zwrócone. Zakupu nie anulujesz, gdy:- sprzedający zmienił status Twojego zamówienia na inny niż Nowe,
- minął czas udostępnienia opcji anulowania (do 24 godzin),
- sprzedający podał numer do śledzenia przesyłki,
- kupujesz z konta firmowego.
- Zwrot produktu
Jeśli nie masz możliwości anulowania zamówienia, w celu rezygnacji z zakupu możesz skorzystać z opcji “Zwróć zamówienie” na platformie TBA.p.
Z opcji skorzystasz po odebraniu przesyłki. Aby zwrócić produkty, wybierz opcję “Zwróć zamówienie” na platformie TBA.pl i wypełnij formularz zwrotu – czyli oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Po wypełnieniu wymaganych pól i wybraniu przycisku “Dokonaj zwrotu” Ty oraz sprzedający otrzymacie wiadomość e-mail potwierdzającą rezygnację z zakupu. Dodatkowo, otrzymasz możliwość poinformowania Sprzedawcy, w jaki sposób dostarczysz zwracane produkty, oferowaną przez TBA metodą zwrotu lub własną wysyłką.
W następnym kroku otrzymasz szczegółowe podsumowanie Twojego zwrotu wraz z instrukcją zwrotu zależną od wybranego sposobu wysyłki zwrotnej. - Zwrot produktu bez rejestracji
Nawet jeśli zakup został przez Ciebie dokonany bez wcześniejszej rejestracji, to wciąż możesz zarejestrować konto na adres e-mail podany podczas zakupu. W ten sposób otrzymasz dostęp do wszystkich realizowanych zamówień na TBA oraz możliwość skorzystania z szybkiego i prostego formularza zwrotu.
Jeśli z jakiejś przyczyny nie chcesz dokonać rejestracji, wciąż możesz zrezygnować z zakupu. Aby odstąpić od umowy, skontaktuj się ze sprzedającym i wyślij do niego wypełniony formularz odstąpienia od umowy. Informacje kontaktowe znajdziesz na stronie oferty w sekcji dotyczącej informacji o sprzedającym, natomiast adres do zwrotu znajdziesz w sekcji dotyczącej zwrotu produktu. Możesz skorzystać z przykładowego wzoru odstąpienia od umowy.
- Anulowanie zamówienia
- Terminy zwrotu
Zwracając produkty, musisz poinformować o tym sprzedającego, a następnie nadać do niego przesyłkę zwrotną. Poniżej dowiesz się, jak to zrobić i ile masz na to czasu.- Poinformowanie o zwrocie
Zgodnie z prawem masz maksymalnie 14 dni (licząc od następnego dnia po otrzymaniu przesyłki), aby powiadomić sprzedającego o zwrocie towaru. Sprzedający może wydłużyć ten termin – informację na ten temat znajdziesz na stronie oferty.
Po wypełnieniu formularza zwrotu będziesz mieć 14 dni kalendarzowych, na nadanie przesyłki zwrotnej.
Aby poinformować sprzedającego o zwrocie, wypełnij formularz zwrotu towaru, który znajduje się w szczegółach zakupu – przycisk “Dokonaj zwrotu”. W ten sposób sprzedający dostanie informację o Twojej rezygnacji. Nie musisz już wysyłać żadnych dodatkowych dokumentów, wiadomości, ani też potwierdzać zwrotu telefonicznie.
Jeśli zakupy zostały zrealizowane bez rejestracji, zachęcamy do dokonania rejestracji na adres e-mail podany podczas zakupu i skorzystanie z formularza zwrotu dostępnego w szczegółach zakupu. Używając naszego formularza zwrotu masz pewność, że sprzedający otrzyma Twoje zgłoszenie.
Jeśli z jakiejś przyczyny nie chcesz dokonać rejestracji, skontaktuj się ze sprzedającym i wyślij do niego wypełniony formularz odstąpienia od umowy. Informacje kontaktowe znajdziesz na stronie oferty w sekcji dotyczącej informacji o sprzedającym, natomiast adres do zwrotu znajdziesz w sekcji dotyczącej zwrotu produktu. Możesz skorzystać z przykładowego wzoru odstąpienia od umowy. - Czas na nadanie przesyłki zwrotnej
Po wypełnieniu i wysłaniu formularza odstąpienia od umowy (zakupy z rejestracją i bez rejestracji) masz kolejne 14 dni kalendarzowych od dnia odstąpienia od umowy, aby nadać przesyłkę zwrotną.
- Poinformowanie o zwrocie
- W jaki sposób nadać przesyłkę zwrotną?
Jeśli dokonujesz zwrotu produktów za pośrednictwem formularza zwrotu TBA, otrzymasz możliwość wyboru jednego z dwóch sposobów wysyłki – oferowany przez nas lub własnym nadaniem.- Wysyłka zwrotna z TBA Zwrot Paczkomat® 24/7 albo kurierem
Możesz odesłać produkty oferowaną przez nas wysyłką zwrotu TBA Zwrot Paczkomat® 24/7 (jeśli jest dostępna) albo kurierem. Po wybraniu i opłaceniu wysyłki zwrotu otrzymasz kod nadania, który posłuży do otwarcia urządzenia Paczkomat®. Nie będziesz potrzebować adresu zwrotu – wystarczy, że w wyznaczonym czasie włożysz przesyłkę do wybranego urządzenia Paczkomat®. - Zwrot własną wysyłką
Jeśli z jakiegoś powodu oferowany przez nas sposób wysyłki nie jest dla Ciebie odpowiedni, możesz skorzystać z usług zewnętrznych przewoźników. W takim wypadku etykietę lub kod do zwrotu wykupujesz bezpośrednio od wybranego przez Ciebie przewoźnika. Wysyłając produkty na własną rękę musisz pamiętać o odpowiednim zaadresowaniu przesyłki zwrotnej. Informacje dotyczące warunków zwrotu, w tym adres zwrotu znajdziesz w danych zgłoszenia zwrotu w szczegółach zakupu lub na stronie produktu, w sekcji dotyczącej zwrotu produktów.
Pamiętaj! Przesyłka zwrotna powinna zostać wysłana i dostarczona na adres zwrotu sprzedającego. Większość sprzedających nie przyjmuje zwrotów wysłanych w inny sposób (np. do automatu paczkowego czy punktu odbioru).
- Wysyłka zwrotna z TBA Zwrot Paczkomat® 24/7 albo kurierem
- Jak spakować przesyłkę zwrotną?
Aby przesyłka zwrotna dotarła do sprzedającego w nienaruszonym stanie, niezwykle ważne jest jej odpowiednie zabezpieczenie.- upewnij się, że opakowanie jest wytrzymałe, szczelne i we właściwym rozmiarze,
- wypełnij puste przestrzenie. Możesz użyć wypełniaczy z innych przesyłek, tektury lub gazet,
- w razie potrzeby zapakuj przesyłkę w dodatkowe opakowanie odporne na wilgoć,
- jeśli ponownie wykorzystujesz opakowanie, pamiętaj, aby usunąć wszystkie stare oznakowania,
- jeżeli zamówienie dotarło do Ciebie na palecie, przygotuj przesyłkę zwrotną w takiej samej formie.
- W przypadku, gdy sprzedający dołączył gratisowy przedmiot do zakupu, konieczne jest jego zwrócenie razem z odsyłanym produktem.
- Uszkodzenie zwracanych produktów
Sprzedający może pomniejszyć kwotę zwrotu, jeśli zwrócony towar:- został przez Ciebie uszkodzony,
- nosi ślady użytkowania, które świadczą o tym, że towar był używany w stopniu większym niż wymaga tego sprawdzenie jego właściwości.
- Jeśli przesyłka została uszkodzona lub zaginęła w transporcie możesz złożyć reklamację bezpośrednio u przewoźnika, przez którego wysyłka była realizowana.
- Uszkodzenie zwracanych produktów
- Zwrot wpłaty od sprzedającego
- Kiedy sprzedający zwróci środki za zamówienie
Sprzedający powinien zwrócić środki za zwrócone produkty niezwłocznie po ich otrzymaniu i sprawdzeniu, nie później niż 14 dni od kalendarzowych od chwili, gdy otrzyma wypełniony przez Ciebie formularz odstąpienia od umowy. - W jaki sposób sprzedający zwróci środki za zamówienie
Zwrot środków za zamówienie otrzymasz tą samą metodą płatności, która została przez Ciebie wybrana podczas dokonywania zakupu. Jeśli nie będzie możliwy zwrot środków tą samą metodą, wtedy sprzedający zwróci je na numer rachunku bankowego wprowadzony w formularzu odstąpienia od umowy. - Jaką kwotę zwrotu otrzymam?
W przypadku anulowaniu oraz zwrotu produktu, sprzedający zwróci Ci wartość towaru oraz koszt dostawy (może to być najniższy koszt wskazany w cenniku). Sprzedający może pomniejszyć kwotę zwrotu, jeśli np. produkt został uszkodzony w transporcie lub nosi ślady użytkowania. Informacje o zwrocie środków oraz ewentualne wyjaśnienie decyzji otrzymasz w wiadomości e-mail.
- Kiedy sprzedający zwróci środki za zamówienie
- Dodatkowo, w zależności od konfiguracji warunków zwrotu, kosztem za wysyłkę zwrotną możesz zostać obciążony Ty (kupujący) albo sprzedający.
- Kto ma prawo do zwrotu produktu?